Westernridning och hästhantering

måndag 9 juli 2012

Den nya westernsadeln

I flera år har jag gått och tänkt att jag skulle vilja köpa en ny sadeln till F. Och efter några månaders sparande kunde jag äntligen åka iväg till sadelutprovaren Tommy Gustavsson som också har westernaffären Scandinavian Western på sin gård.
Tommy provar sadeln på F

Jag och F känner oss fram i den nya sadeln på Tommys ridbana

Tommy visade sig vara en riktigt rolig och pratsam figur med hundratals historier på fickan. Det slutade med att jag och min stallkompis blev sittandes halva dagen med en kaffekopp i handen. Vi hann också titta på några youtube-klipp på cutting från NRCHA. Jag åkte också hem med en ny sadel (COURT'S BM Pleasure), som jag är väldigt nöjd med! Den sitter som gjuten på F, och den är hemskt skön att rida i. Hurra för en riktigt bra sadel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar