Westernridning och hästhantering

fredag 3 juni 2011

Del 1: Släpet från början


Då har jag köpt ett släp! Men eftersom det ser ut som ett gammalt dass och är sisådär i skicket, så är det en del att göra innan det är klart för användning. Släpet är ett Trane från 1995, med boggie och låg totalvikt på 1150, men med lastvikt på 600 kg.
Väggarna är i okej skick, men behöver fräschas upp med ny färg.
Rampen är rutten och ska bytas ut hos en lastbilsverkstad. Efter att jag slitit ur den fastskruvade gummimattan så konstaterade jag att golvet var i samma skick, så det blir byte där med.


Om jag gör en liten lista på saker som ska åtgärdas, så är det:
* Golvet och rampen ska bytas
* Ett öppningsbart fönster ska sättas in
* Väggarna och taket ska målas både ute och inne
* Skötardörren ska tätas, eftersom den skramlar när man åker
* Bommarna ska madrasseras
* Mattan, som har en spricka och hål efter skruvarna, ska lagas
* På insidan av skötardörren ska jag sätta sadel- och tränshängare (som ska skyddas av grov presenning så att ingen hov kommer åt att fastna).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar